آنتی اکسیدان طبیعی عصاره های گیاهی

چکیده:

در سال‌های اخیر، علاقه به اثرات سلامت آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی به دلیل ایمنی و کاربرد آن‌ها در فرمولاسیون آرایشی افزایش یافته است. با این وجود، کارایی آنتی اکسیدان های طبیعی در داخل بدن کمتر از خواص پرواکسیدانی (prooxidant properties) آنها در داخل بدن ثبت شده است. عصاره‌های گیاهی سرشار از ویتامین‌ها (vitamins)، فلاونوئیدها (flavonoids) و ترکیبات فنلی (phenolic compounds) می‌توانند با واکنش با مولکول‌های زیستی مختلف آسیب اکسیداتیو را القا کنند و در عین حال خواص آنتی‌اکسیدانی را نیز ارائه کنند. از آنجایی که فعالیت های بیولوژیکی آنتی اکسیدان های طبیعی متفاوت است، اثربخشی آنها برای کند کردن روند پیری نامشخص است. این مقاله مروری بر استفاده از آنتی اکسیدان های طبیعی در مراقبت از پوست و مکانیسم های احتمالی زیربنای اثر مورد نظر آن ها، همراه با کاربردهای اخیر در فرمولاسیون مراقبت از پوست و محدودیت های آنها تمرکز دارد.

مراجع:

Hien Thi Hoang, Natural Antioxidants from Plant Extracts in Skincare Cosmetics: Recent Applications, Challenges and Perspectives, Cosmetics 2021

متن کامل این مقاله تخصصی، گامی فراتر در دنیای صابون سازی است که فقط در دسترس هنرجویان دوره مقدماتی و پیشرفته صابون سازی و یا مشترکین پلن‌های نقره‌ای و طلایی سامانه نخبگان صابون ساز است.

 

دیدگاهتان را بنویسید