زیست فعال های التیام زخم در گیاهان دارویی مختلف

پوست به عنوان اولین خط دفاعی بدن عمل می کند و از آسیب های مکانیکی، شیمیایی و حرارتی به اندام های داخلی محافظت می کند. این شامل یک پاسخ ایمنی بسیار توسعه یافته است که به عنوان یک مانع در برابر عفونت های بیماری زا عمل می کند.

ترمیم زخم فرآیندی پویا است که زیربنای فعالیت‌های سلولی متعددی از جمله هموستاز، التهاب، تکثیر و بازسازی است که به یکپارچگی هماهنگ مناسب برای ترمیم مؤثر بافت آسیب‌دیده نیاز دارد. به دنبال آسیب پوستی، میکروارگانیسم ها می توانند به سرعت وارد بافت های زیر پوست شوند که می تواند منجر به زخم های مزمن و عفونت های کشنده شود.

داروهای گیاهی طبیعی که دارای خواص فارماکولوژیک قابل توجهی هستند به طور گسترده و موثر برای درمان زخم و پیشگیری از عفونت استفاده شده اند. از زمان های قدیم، فیتوتراپی توانسته است به طور موثر زخم های پوستی را درمان کند، شروع عفونت ها را کاهش دهد و استفاده از آنتی بیوتیک هایی را که باعث مقاومت آنتی بیوتیکی حیاتی می شوند به حداقل برساند. تعداد قابل توجهی از گیاهان ترمیم کننده زخم وجود دارد که به طور گسترده در نیمکره شمالی مورد استفاده قرار گرفته اند. این بررسی به گیاهان دارویی که اغلب مورد استفاده قرار می گیرند از نیمکره شمالی که درمان زخم ها را تسهیل می کنند می پردازد و همچنین جایگزین های طبیعی قابل قبولی را پیشنهاد می کند که می توانند در زمینه مراقبت از زخم استفاده شوند.

متن کامل این مقاله تخصصی، گامی فراتر در دنیای صابون سازی است که فقط در دسترس هنرجویان دوره مقدماتی و پیشرفته صابون سازی و یا مشترکین پلن‌های نقره‌ای و طلایی سامانه نخبگان صابون ساز است.

دیدگاهتان را بنویسید