مروری بر گیاهان دارویی برای درمان آکنه

آکنه شایع ترین عارضه پوستی با بار بیماری پوستی و روانی قابل توجهی (substantial cutaneous and psychological disease) است که با نواحی مختلف پوست قرمز پوسته پوسته (scaly red skin)، پاپول ها (papules)، جوش های سرسیاه (blackheads) و سرسفید (whiteheads)، گرهک ها (nodules) و جوش ها (pimples) مشخص می شود.

بیماری زایی (pathogenesis) و درمان های موجود برای آکنه دشوار است. شدت آکنه در بین افراد بسیار متفاوت است و زمینه ژنتیکی نقش حیاتی در ایجاد آن دارد. پروپیونی باکتریوم آکنه (Propionibacterium acnes) (P. acne) به عنوان باکتری چرکی (pus-forming bacteria) که باعث التهاب (inflammation) در آکنه می شود، شناخته شده است. مطالعه حاضر به منظور بررسی فعالیت ضد میکروبی گیاهان دارویی هند در برابر عوامل اتیولوژیک (etiologic agents) آکنه انجام شد.

عوامل بیماری زا عبارتند از افزایش تولید سبوم، بیش از حد کورنیفیکاسیون مجاری پیلوسباسه (اشاره به فرایند تبدیل سلول های پوستی به سلول های کراتینی)، عملکرد غیر طبیعی باکتری ها و تولید التهاب. درمان شامل تجویز یک ساله داروهای سنتزی است که می تواند عوارض جانبی شدیدی ایجاد کند. از این رو، برای درمان به مواد کمتر سمی و ایمن تر نیاز است.

داروهای گیاهی یا گیاهی جایگزین های بی خطری هستند که در آنها از عصاره های طبیعی به عنوان دارو استفاده می شود. هدف گیاه درمانی ارائه داروهای ایمن، کارآمد و مقرون به صرفه است تا مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

در بررسی حاضر ورودی گیاهان در درمان آکنه خلاصه شده است. پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف برای بازیابی تمام گیاهان دارویی با فعالیت ضد آکنه جستجو شد.

متن کامل این مقاله تخصصی، گامی فراتر در دنیای صابون سازی است که فقط در دسترس هنرجویان دوره مقدماتی و پیشرفته صابون سازی و یا مشترکین پلن‌های نقره‌ای و طلایی سامانه نخبگان صابون ساز است.

دیدگاهتان را بنویسید