مادکاسوساید چیست؟

آنچه انجام می دهد: آنتی اکسیدان، تسکین دهنده

یکی از اجزای اصلی فعال بیولوژیکی گیاه دارویی معروف Centella Asiatica با نام مستعار Gotu Kola. این ماده دارای فعالیت های التیام زخم، تسکین دهنده پوست و فعالیت آنتی اکسیدانی است.

همچنین مطالعه‌ای توسط La Roche Posay (متعلق به L’Oreal) وجود دارد که اثرات ضد پیری 5٪ ویتامین C همراه با 0.1٪ Madecassoside را بررسی کرد. آنها اشاره می کنند که “Madecasoside برای القای بیان کلاژن و ⁄ یا تعدیل واسطه های التهابی شناخته شده است، بنابراین ممکن است برخی از علائم پیری را پیشگیری و اصلاح کند.” این مطالعه به‌طور شگفت‌انگیز طولانی و 6 ماهه، «بهبود قابل‌توجهی در امتیاز بالینی برای چروک‌های عمیق و سطحی، لطافت، استحکام، زبری و آبرسانی پوست» را مشاهده کرد، اما ویتامین C به خودی خود یک فوق ستاره ضد پیری است، بنابراین سخت است. تا بدانیم مادکاسوساید چقدر کار کرده است.

یکی دیگر از خواص امیدوارکننده Madecassoside این است که به نظر می رسد از سنتز ملانین ناشی از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند (فرمول تست با 0.05٪ MA، دو بار در روز بر روی 23 داوطلب به مدت 8 هفته استفاده می شود)، و آن را به یک فعال عالی برای پوست های مستعد هیپرپیگمانتاسیون تبدیل می کند.

اگر این کافی نباشد، سازنده فرانسوی (Seppic) نیز مطالعات in-vivo تشویقی روی این مولکول دارد. مصرف 0.2% مادکاسوساید قرمزی و لایه برداری پوست با درماتیت آتوپیک خفیف و همچنین خارش در پوست های مستعد پسوریازیس را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید