روغن لورل

روغن لورل ،

خاستگاه لورل

خاستگاه لورل (laurel) در خاورمیانه است و از آنجا به منطقه مدیترانه گسترش یافته است. به عنوان یک درخت، می تواند تا 10 متر ارتفاع داشته باشد. از آنجایی که خیلی مقاوم نیست، فقط در اروپای مرکزی در مناطق ملایم تر با محافظت در زمستان زنده می ماند. در آب و هوای خشن تر، آن را فقط می توان به عنوان یک گیاه ظرف کشت کرد.

لورل بوته یا درختی همیشه سبز با برگ های متناوب، نیزه ای شکل، نوک تیز، چرمی و سبز تیره است. برگها دارای لبه های موج دار و در سمت بالا براق هستند. ساقه های کوتاه و بوی معطری دارند. لورل خلیجی دوپایه است. دارای گلهای سفید است که به صورت گل آذین ساقه کوتاه و تقریباً گرد قرار گرفته اند که از فروردین تا اردیبهشت ظاهر می شوند. میوه ای که از آن روغن گرفته می شود به رنگ سیاه تیره و بیضی شکل است. میوه و برگ آن به دلیل دارا بودن اسانس برای چاشنی استفاده می شود. به غیر از اسانس (1٪)، میوه حاوی 30-40٪ روغن چربی است.

لورل به طور مکرر در منطقه مدیترانه، به ویژه در ایتالیا، در یوگسلاوی سابق، یونان و ترکیه، و همچنین در مناطق نیمه گرمسیری روسیه و در آمریکای مرکزی و جنوبی کشت می شود.

استخراج روغن لورل

میوه ها را به قطعات کوچک تبدیل می کنند و متعاقباً در پرس های گرم فشرده می کنند یا با آب می جوشانند.

رنگ و بافت روغن لورل

توده سبز تیره یا سبز مایل به قهوه ای، پماد مانند با طبیعت دانه ای، به ندرت مایع غلیظی متشکل از بخش های جامد و مایع است.

بوی روغن لورل

مانند اکالیپتوس (Like eucalyptus)، اثیری (ethereal)، علفی (herbaceous)، تند (pungent)، به شدت معطر (Heavily aromatic)

طعم و مزه روغن لورل

تند (Spicy)، تلخ (bitter)، معطر (aromatic)

ترکیب اسیدهای چرب روغن لورل

مشخصات فیزیکی روغن لورل

ویژگی های روغن لورل

کابردهای روغن لورل

متن کامل این مقاله تخصصی، گامی فراتر در دنیای صابون سازی است که فقط در دسترس هنرجویان دوره مقدماتی و پیشرفته صابون سازی و یا مشترکین پلن‌های نقره‌ای و طلایی سامانه نخبگان صابون ساز است.

دیدگاهتان را بنویسید