اسانس سنبل خطایی

این روغن از ریشه سنبل خطایی استخراج می شود و در روغن های ماساژ و نمک های حمام به منظور افزایش سم زدایی، درمان پسوریازیس و کاهش التهاب استفاده می شود. این روغن می تواند سبب حساسیت نوری شود و نباید با غلظت زیاد در محصولات مراقبت پوست استفاده شود. هیدروسل سنبل ختایی نیز تمامی فواید اسانس روغنی این گیاه را دارد اما قدرت آن کمتر است و باعث حساسیت نوری نخواهد شد.

در حمام ها به منظور کاهش پسوریازیس، التهاب و گرفتگی های قاعدگی می شود. عصاره برگ سنبل ختایی غنی از تانن ها است و اغلب در ترکیبی از عصاره ریشه این گیاه در پاک کننده ها و آبگونه های پاک ساز صورت با هدف کاهش اثرات پیری بکار می رود. عصاره ریشه سنبل ختایی معمولا برای درمان ناراحتی هایی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا و برای افزایش سیستم ایمنی و افزایش هضم استفاده می شود. سنبل ختایی بصورت موضعی به منظور حفاظت پوست علیه پاتوژن ها و به منظور کمک به تمیز و شفاف نگه داشتن منافذ استفاده می شود.

بذر سنبل ختایی غنی از اسیدهای چرب ضروری و خواص ضد عفونی کننده است. بذرهای پودرشده سنبل ختایی در ماسک های صورت و لایه بردارها یا به عنوان یک روغن در کرم های صورت و روغن های صورت با هدف آبزدایی استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید