علف لیمو

علف لیمو به دلیل خاصیت جمع کننده و ضد عفونی پاک کننده، به عنوان یک تونیک پوست، بسیار ارزشمند بوده و پاک کننده موثری برای پوست های روغنی یا مستعد آکنه می باشد. این ماده در حالی که آنها را استریل می کند به تقویت بافت های پوست را تقویت منافذ کمک می کند. در حین استفاده از محصولات علف لیمو باید مراقب باشید زیرا استفاده از محلول در بعضی موارد منجر به سوزش پوستی می شود.

علف لیمو به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و دارا بودن ویتامین C و A فراوان باعث افزایش الاستیسیته و جوانسازی پوست شده، چین و چروک و آکنه را کاهش می دهد و به زیبایی پوست کمک می کند.

خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی علف لیمو از رشد و نمو میکروب ها در پوست جلوگیری کرده و مانع بروز عفونت های پوستی می شود.

اسانس علف لیمو

این روغن چند کاره در رایحه درمانی (Aromatherapeutically) استفاده می شود و خواص آنتی باکتریال و ضدقارچی دارد که می تواند آکنه و انواع قارچ ناخن را درمان کند. اسانس روغنی علف لیمو در انواع اسپری های بدن، لوسیون ها، یا انواع صابون ها به منظور خنک کردن بدن و در انواع ضدعفونی کننده های دست و انواع دئودرانت ها (Deodorants)یافت می شود. عصاره علف لیمو(Lemongrass extract) از علف لیمو که در مناطق گرمسیری غالبا در آسیا رشد می کند. عصاره علف لیمو خواص آنتی اکسیدانی، ضد قارچی، ضد التهابی و آنتی باکتریال دارد. به طور موضعی، این عصاره به منظور درمان آکنه، چین و چروک ها، و انواع قارچ ناخن و پا استفاده می شود. همچنین این عصاره در انواع دئودرانت و ضدعفونی کننده های دست یافت می شود. مانند تمامی انواع عصاره ها، نوع حامل (Carrier) اهمیت دارد چون بعضی از حامل هایی که برای استخراج عصاره ها استفاده می شوند مشکوک به سمی بودن هستند. هیدروسل علف لیمو (Lemongrass hydrosol) جایگزینی ملایم برای اسانس روغنی علف لیمو است. هیدروسل علف لیمو شامل همان خصوصیات اسانس روغنی علف لیمو است که می تواند رقیق نشده باشد یا به جای آب در هر فرمولاسیونی به منظور افزودن خصوصیاتش به انواع مه پاش های بدن و صورت جهت خنک کردن بدنی که بیش از اندازه حرارت دارد، انواع تونرهای قابض طبیعی (Natural astringent toners) یا برای کنترل روغن و لک های پوستی (Oil and blemish control) استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید