پوست بید

اجزای اصلی فعال پوست درخت بید سفید سالیسین (Salicin) (یک مسکن (Analgesic)) از یک درخت برگریز بومی اروپا و آسیا بدست می آید. پوست بید سفید علاوه بر سالیسین حاوی انواع آنتی اکسیدان ها نیز هست. این پوست تقطیر می شود و آن را در قالب یک شربت (Tincture) یا بعضی اوقات در الکل یا روغن حامل عصاره گیری می شود. تحقیقات تاثیر سالیسین هنگام استفاده به صورت موضعی در بهبود چین و چروک و زبری، کاهش اندازه منافذ، بازگرداندن درخشش، سرزندگی (Vibrancy) و سفتی را نشان داده اند. همچنین پوست بید سفید ضد التهاب و آنتی باکتریال است و به طور گسترده به عنوان یک درمان آکنه استفاده می شود.

پوست بید سیاه (Black willow bark) و سفید حاوی سالیسین و فلاونوئیدها ضد التهابی مفید برای بسیاری از مشکلات پوستی (Skin ailments) است. پوست بید ظاهر پوست پیر (aging skin) را بهبود می بخشد. همچنین این پوست به منظور رفع احتقان و گرفتگی منافذ پوستی (Decongest pores)، لطیف کردن بافت پوست، پیشگیری از لکه ها (Blemishes) و تسکین درد در محصولات آکنه و محصولات ضد پیری و در مرهم های عضلات (Muscle balms) و بمب های حمام تسکین دهنده درد (Pain-relieving bath soaks) استفاده می شود.

میزان استفاده:

0.1 – 1%. در صورت تهیه محلول، توصیه می شود 1 قسمت عصاره در 10 قسمت آب مقطر حل شود.

دستورالعمل استفاده:

برای شامپوها، کرم ها و سایر محصولات غلیظ: عصاره را با مقدار کمی آب داغ (45 درجه سانتیگراد تا 50 درجه سانتیگراد) مخلوط کنید تا حل شود و سپس آن را در مرحله خنک شدن به محصول نهایی اضافه کنید.

محصولاتی که تقریباً تماماً آب هستند (مه، تونر و غیره): نیازی به حل کردن عصاره قبل از افزودن به محصول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید