اسپیرولینا

این جلبک سبز آبی در اقیانوس های سراسر جهان یافت می شود و معمولا به عنوان یک مکمل به صورت خوراکی مصرف می شود. اسپیرولینا ضد التهاب، آنتی باکتریال، ضد ویروس و سرشار از پروتیین، ویتامین B12، ویتامین A، آهن و انواع اسیدهای چرب ضروری است. چون اسپیرولینا دیواره سلولی ندارد، مواد مغذی آن مستقیما در دسترس پوست قرار می گیرد. اسپیرولینا آبرسانی پوست را افزایش می دهد و سد محافظتی قابل تنفس (Breathable protective barrier) را بر جای می گذارد. این جلبک همچنین به تولید متعادل روغن پوست کمک می کند. اسپیرولینا به طور وسیعی در انواع محصولات پوست از همه نوع استفاده می شود.

میزان استفاده:

پودر اسپیرولینا را می توان به عنوان یک رنگ طبیعی در صابون فرآیند سرد استفاده کرد. توصیه می شود از 1 تا 2 قاشق چای خوری پودر اسپیرولینا به ازای هر پوند روغن در دستور تهیه صابون خود استفاده کنید.

دستورالعمل استفاده:

روش 1: پودر اسپیرولینا را در نقطه تریس رقیق به خمیر صابون خود بیفزایید

روش 2: از اینفیوژن (infusion) اسپیرولینا در روغن زیتون استفاده کنید. در این روش، پودر اسپیرولینا در جار شیشه ای ریخته می شود و مقداری روغن زیتون در جار شیشه ای ریخته و درب آن را می بندیم. سپس به مدت 2.5 ساعت بنماری می کنیم و سپس به مدت 24 ساعت جار شیشه از در دمای اتاق به حال خود رها می شود. در نهایت با  گذراندن محتویات داخل جار شیشه ای، روغن زیتون حاوی عصاره اسپیرولینا حاصل می شود و می توان این روغن را جایگزین روغن زیتون در فرمولاسیون کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید