ترکیبی جدید از مواد طبیعی برای درمان پسوریازیس

درمان پسوریازیس ، درمان گیاهی برای پسوریازیس و آرتریت پسوریاتیک ، درمان پسوریازیس با گیاهان دارویی، گیاهان دارویی مناسب برای درمان پسوریازیس

هدف از این مطالعه ارزیابی اثربخشی یک ترکیب خاص از یک داروی گیاهی سنتی (traditional herbal preparation) (DurrDerma) در بیماران بزرگسال مبتلا به پسوریازیس پوستی (skin psoriasis) متوسط ​​تا شدید بود.

این دارو یک ترکیب موضعی تازه توسعه یافته حاوی عصاره های گیاهی مانند زیره سیاه، روغن زیتون، روغن درخت چای، کره کاکائو تکمیل شده توسط ویتامین A و ویتامین B12 است که به طور سنتی در بیماری های پوستی استفاده می شود. ما اثربخشی این دارو را در یک سری مورد اول مستند کردیم. در مجموع 12 بیمار (8 مرد و 4 زن، 21-86 ساله) مبتلا به پسوریازیس آشکار و مقاوم به درمان وارد شدند و به مدت 12 هفته تحت درمان قرار گرفتند. همه بیماران به درمان دو بار در روز با داروی DurrDerma اختصاص داده شدند.

موفقیت درمان بر اساس امتیاز ناحیه و شاخص شدت پسوریازیس (Psoriasis Area and Severity Index) (PASI)، سطح بدن و شاخص زندگی پوستی (PASI کاهش بیش از 75 درصد) در 10 نفر از 12 بیمار تحت درمان (83 درصد) به دست آمد. دو بیمار باقی مانده کاهش PASI 50٪ را نشان دادند. در 5 بیمار کاهش PASI کمتر از 12 هفته (بین هفته 3-11) حاصل شد. اثر مفید در بیماران پاسخ دهنده را می توان با فعالیت ضد اکسیداتیو  (synergistic anti-oxidative) و ضد التهابی همه اجزای موجود در DurrDerma توضیح داد. نتیجه می گیریم که داروی جدید با استفاده از رویکرد سنتی به نظر می رسد یک درمان مکمل امیدوارکننده برای پسوریازیس باشد.

متن کامل این مقاله تخصصی، گامی فراتر در دنیای صابون سازی است که فقط در دسترس هنرجویان دوره مقدماتی و پیشرفته صابون سازی و یا مشترکین پلن‌های نقره‌ای و طلایی سامانه نخبگان صابون ساز است.

دیدگاهتان را بنویسید