راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مراحلی دارد که در صورت رعایت آن ها تضمین کننده موفقیت است.

هزاران نفر با استفاده از رعایت موارد ذکر شده در ادامه این مطلب توانسته اند در کسب و کار اینترنتی خود موفق شوند:

  • نیازی را بیابید و به آن پاسخ دهید.
  • متنی بنویسید که بفروشد.
  • سایتی را طراحی کنید که استفاده از آن آسان باشد و کاربرد هنگام استفاده دچار سردرگمی نشود.
  • از موتورهای جستجوی برای جذب ترافیک بهره ببرید.
  • خودتان را متخصص نشان دهید.
  • درآمد خود را با استفاده از تکنیک بیش فروشی (upselling) افزایش دهید.

گام اول: کسب و کاری را شروع کنید که به یک نیاز پاسخ دهد

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیازی را شناسایی و به آن پاسخ دهید
برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی نیازی را شناسایی و به آن پاسخ دهید

بیشتر مردم اول کالا یا محصولی را تولید می کنند و بعد به دنبال بازار برای محصول خود هستند!

برای بالا بردن شانس موفقیت، اول بازار را بررسی کنید. به دنبال گروهی از مردم باشید که در جستجوی حل یک مشکل یا مساله هستند.

اینترنت تحقیقات بازار سنجی را آسان کرده است:

  • به فروم ها سر بزنید و نگاه کنید مردم در مورد چه مسایلی سوال می پرسند و دنبال حل چه مشکلاتی هستند.
  • بررسی کنید چه کلید واژه هایی خیلی زیاد توسط مردم سرچ می شود اما وبسایت های کمی از این کلید واژه ها استفاده کرده اند. در واقع شما به دنبال کلید واژه هایی پر سرچی هستید که رقابت در آن ها کم است!
  • به وبسایت رقبا سر بزنید و بررسی کنید آن ها چگونه به درخواست ها و نیاز های کاربرانشان پاسخ می دهند. دانسته های خود را در مورد خلق محصولی که بازار آن از قبل وجود دارد بکار ببرید و سعی کنید نسبت به رقبا عملکرد بهتری داشته باشید. کافی است 10 درصد بهتر از رقبا عمل کنید!

گام دوم: متنی بنویسید که بفروشد

تبلیغ نویسی محصولات را فرا بگیرید
تبلیغ نویسی محصولات را فرا بگیرید

فرمول های اثبات شده ای برای نحوه نوشتن متن تبلیغاتی و معرفی محصول وجود دارد که به فروش بیشتر کمک می کند:

  1. با تیتر قانع کننده علاقه کاربر به موضوع را برانگیزید.
  2. مساله ای که محصول شما قادر به حل آن هست را به خوبی توضیح دهید.
  3. خود را به عنوان متخصص در حل مساله ای که مطرح شده نشان دهید.
  4. نظرات و رضایت نامه های مشتریان قبلی محصول خود را در صفحه توضیحات محصول اضافه کنید.
  5. در مورد محصول خود و این که چگونه محصول شما در حل یک مساله خاصل به کاربر کمک خواهد کرد صحبت کنید.
  6. یک پیشنهاد مطرح کنید.
  7. برای محصول خود ضمانت نامه و گارانتی قوی در نظر بگیرید.
  8. ایجاد نیاز کنید.
  9. پیشنهاد فروش محصول خود را بدهید.

در هنگام نوشتن متن برای معرفی محصول خود باید بر روی این که چگونه محصول یا خدمتی که ارایه می دهید به طور منحصر به فرد مسایل و مشکلات مردم را حل یا زندگی آن ها را بهتر می کند.

به جای مشتری فکر کنید و از خود بپرسید “چرا این محصول را باید بخرم؟”

بیشتر بخوانید!  چگونگی راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق

گام سوم: وبسایت خود را طراحی و راه اندازی کنید

وبسایت خود را راه اندازی کنید
وبسایت خود را راه اندازی کنید

زمانی که بازار و محصول خود را مشخص کردید و آماده فرایند فروش هستید، اکنون زمان راه اندازی وبسایت جهت فروش محصول و خدمات به مشتریان است.

5 ثانیه فرصت دارید توجه یک نفر را به خود جلب کنید، در غیر اینصورت هرگز دیده نخواهید شد. موارد زیر را همواره به یاد داشته باشید:

  • یک یا دو فونت ساده در پس زمینه سفید انتخاب کنید.
  • مسیر حرکت بین صفحات وبسایت را کاملا ساده و واضح طراحی کنید و مسیر فعلی کاربر در وبسایت در در بالای صفحه مشخص کنید تا کاربر دقیقا بداند در کدام صفحه وبسایت شما قرار دارد.
  • تنها در زمانی از تصاویر، ویدیو و فایل های صورتی استفاده کنید که مطمئن باشید با این کار شانس دریافت و قبول پیام شما به کاربر افزایش می یابد.
  • امکان دریافت ایمیل کابران را در وبسایت خود فراهم کنید تا در آینده بتوانید به آن ها پیشنهادات رد نشدنی ارایه دهید!
  • فرایند خرید را تا حد ممکن آسان کنید به گونه ای که مشتری بتواند با 2-3 کلیک به آسانی فرایند خرید خود را تکمیل کند.
  • وبسایت شما همان فروشگاه شماست بنابراین تا حد ممکن آن را مشتری پسند کنید.

گام چهارم: از موتورهای جستجو برای جذب هدفمند مشتری ها به سایت خود استفاده کنید

جذب ترافیک از موتورهای جستجو
جذب ترافیک از موتورهای جستجو

پرداخت در ازای کلیک آگهی ها آسان ترین روش برای جذف ترافیک به وبسایت تازه راه اندازی شده شماست.

دو مزیت عمده برای این کار وجود دارد:

اول اینکه با آگهی های پرداخت در ازای کلیک فورا در صدر نتایج موتورهای جستجو دیده خواهید شد.

دوم آنکه با آگهی پرداخت در ازای کلیک می توانید کلید واژه های گوناگونی را تست کنید و بهترین آن ها را برای بهینه کردن صفحه توضیحات محصول انتخاب کنید.

نه تنها فورا جذب ترافیک می کنید بلکه بهترین و محبوترین کلید واژه های که منجر به افزایش نرخ کلیک به فروش محصول می شود را پیدا می کنید.

سپس باید بهترین کلید واژه هایی که از این راه کشف کرده اید در تمامی قسمت های وبسایتتان توزیع و استفاده کنید.

با این کار رتبه سایت شما برای این کلید واژه های محبوب در موتورهای جستجو افزایش چشمگیری خواهد داشت.

گام پنجم: تلاش کنید خودتان را در زمینه کاری انتخاب شده متخصص نشان دهید

خود را متخصص در رشته خود نشان دهید
خود را متخصص در رشته خود نشان دهید

مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند.

این اطلاعات را برای دیگر سایت ها به رایگان تهیه کنید و این سبب خواهد شد رتبه وبسایت شما در موتورهای جستجو بهبود یابد.

تنها  نکته بسیار مهم در این مورد این است که حتما در پایین اطلاعاتی که در دیگر سایت ها ارایه داده اید باید لینک وبسایت خود را قرار دهید تا کاربران از آن طریق جذب وبسایت شما شوند.

  • محتوای تخصصی و رایگان در اختیار دیگران قرار دهید. مقالات، ویدیو ها و دیگر محتویی که برای مردم مفید است ایجاد و منتشر کنید. محتوی تولید شده را از طریق وبسایت های اشتراک فیلم و شبکه های اجتماعی پخش کنید.
  • امکان ارسال محتوی به دوست را در وبسایت خود ایجاد کنید. برای مثال کاربر بتواند با وارد کردن ایمیل دوستان خود محتوی را برای آن ها نیز ارسال کند.
  • در فروم های صنعتی و وبسایت های شبکه اجتماعی به عنوان متخصص و کارشناس زمینه کاری انتخاب شده فعال باشید.

در وبسایت هایی که فعالیت می کنید بهتر است لینک به وبسایت شما داده شود.

موتورهای جستجو از لینک های مرتبط با محتوی وبسایت شما استقبال می کنند.

گام ششم: از ایمیل مارکتینگ برای تبدیل بازدید کننده های وبسایت به خریدار استفاده کنید

از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید
در کسب و کار خود از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید

وقتی فهرستی از ایمیل های کاربرانی که به یک موضوع علاقه مند هستند را ایجاد می کنید صاحب معدن طلا خواهید بود!

مشتری ها و مشترکین خبرنامه وبسایت شما اجازه ارسال ایمیل از طرف وبسایت شما را داده اند.

این بدین معنی است که:

  • شما می توانید چیزی که مشتری نیاز دارد را به او پیشهاد دهید.
  • سعی کنید ارتباط خود با کاربران را تقویت کنید.
  • پاسخ ها 100 درصد قابل اندازه گیری است.
  • ایمیل مارکتینگ نسبت یه تبلیغات پرینتی، تولیزیونی یا رادیویی بسیار کارآمدتر است چون تبلیغات ایمیل مارکتینگ هدفمند تر است.

گام هفتم: درآمد خود را از طریق بیش فروشی افزایش دهید

در کنار محصول اصلی محصولات مرتبط پیشنهاد دهید

یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی افزودن ارزش میزان خرید هر مشتری است.

حداقل 36 درصد افرادی که از شما خرید کرده اند مجدد از شما خرید خواهند کرد.

اولین فروش دشوارترین کار است بنابراین گران ترین محصول را در ابتدا پیشنهاد نکنید!

  • محصولات مکمل را پیشنهاد کنید.
  • کوپن تخفیف برای خریدهای بعدی به مشتری ارایه دهید.
  •  محصولات مرتبط با خرید مشتری در صفحه تشکر بعد از خرید را پیشنهاد دهید.

اعتماد مشتری ها را جلب کنید.

تغییرات اینترنت به قدری سریع است که هر یکسال فعالیت آنلاین به اندازه 5 سال فعالیت در دنیای واقعی ارزش دارد.

اما اصول این که چگونه کسب و کار اینترنتی را راه اندازی کنیم و رشد دهیم هرگز تغییر نکرده است.

اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی دارید حتما موارد فوق الذکر را رعایت کنید.

منبع:

7 Steps to Starting a Small Business Online

دیدگاهتان را بنویسید