چگونه صابون پایه گلیسیرین بسازیم

چگونه صابون پایه گلیسیرین بسازیم

ساخت صابون برای بعضی ها ترسناک است بویژه اگر نیاز به مدیریت قلیا داشته باشد اما کار با صابون گلیسرین که تنها نیاز به ذوب و قالب گیری مجدد دارد و زمان زیادی نیاز ندارد بسیار آسان است. شما می توانید صابون گلیسرین را ذوب کنید و پس از افزودن اسانس های روغنی، رنگ ها و دیگر افزودنی ها آن را مجدد قالب گیری کنید و به دوستان خود هدیه دهید.

ساخت صابون پایه گلیسرین

مواد لازم را تهیه کنید

ساخت صابون پایه گلیسرین

گلیسرین که یک پایه صابون است و به صورت بلوک های قابل ذوب و جامد عرضه می شود را خریداری کنید. حتی می توانید خودتان گلیسرین را تولید کندی اما خرید بلوک های گلیسرین شفاف، گلیسرین سفید یا یک رنگ خاص به آسانی و با قیمت مناسب قابل دسترس است.

صابون شفاف گلیسرین  بدون در نظر گرفتن رنگ انتخابی، همواره قدری شفاف به نظر می رسد. علاوه بر گلیسرین، موارد زیر را نیاز دارید:

  • اسانس های روغنی. تنها چند قطره اسانس روغنی برای بعطر کردن کل ظرف صابون نیاز دارید. اسانس های روغنی در بطری های کوچک قابل خرید از عطاری ها یا فروشگاه های آنلاین است. می توانید از اسانس روغنی نعناع تند،اسانس روغنی اسطوخودوس، اسانس روغنی مرکبات یا هر نوع اسانس روغنی دلخواه در صابون گلیسرین خود استفاده کنید.
  • قالب های صابون. انواع قالب های صابون در بازار وجود دارد از قالب های چوبی گرفته تا انواع قالب های سیلیکونی طرح دار. بر اساس سلیقه خود می توانید قالب دلخواه را از بازار تهیه کنید یا حتی خودتان قالب دلخواه خود را بسازید!
  • الکل. اگر از قبل در خانه موجود ندارید می توانید از داروخانه تهیه کنید. قدری الکل را در بطری کوچکی بریزید و برای اسپری الکل بر روی صابون از آن استفاده کنید.

[irp posts=”986″ name=”آموزش تولید صابون در خانه”]

گلیسرین را در دابل بویلر ذوب کنید

متناسب با ظرفیت قالبی که تهیه کرده اید گلیسرین را برش بزنید تا آسان تر ذوب شود. قطعات گلیسرین را در دابل بویلری که قبلا با آب پر شده بگذارید و زیر آن را حرارت دهید. تا جایی که گلیسرین به طور کامل ذوب شود به حرارت دادن ادامه دهید.

  • در صورتی که دابل بویلر ندارید می توانید یکی بسازید. دو قابلمه، یکی بزرگتر و دیگری کوچکتر که داخل هم فیت شوند پیدا کنید. کمی آب در قابلمه بزرگتر بریزید و قابلمه کوچکتر را داخل آن قرار دهید به گونه ای که روی آب شناور باشد.
  • می توانید گلیسرن را در مایکروویود ذوب کنید. قطعات گلیسرین را در کاسه مقاوم گذارده و در مایکروویو قرار دهید. به مدت 30 ثانیه حرارت دهید تا کاملا ذوب شود.

اسانس روغنی را اضافه کنید

چند قطره اسانس روغنی اضافه کنید چون اسانس های روغنی بسیار غلیظ هستند. قاشق چوبی را برای هم زدن محتویات داخل ظرف استفاده کنید و سپس ظرف را از روی حرارت بردارید.

قالب های صابون را آماده کنید

داخل قالب را با الکل اسپری کنید. الکل مانع تشکیل حباب ها در داخل صابون می شود. در صورتی که الکل استفاده نمی کنید ممکن است لایه ای از حباب ها را در صابون نهایی خود مشاهده کنید.طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطر آنچنان که لازم است.

صابون ذوب شده را در قالب بریزید

صابون را در داخل قالب بریزید.

  • می توانید از یک قیف برای ریختن صابون در قالب استفاده کنید. استفاده از قیف زمانی مناسب خواهد بود که صابون سرد نشده باشد!
  • می توانید قبل از ریختن صابون در قالب مجدد قدری آن را حرارت دهید.

الکل را بر روی قالب صابون اسپری کنید

پس از آنکه صابون در قالب ریخته شد قدری الکل بر روی آن اسپری کنید.

اجازه دهید صابون در قالب کاملا سرد و جامد شود

یک یا دو ساعت زمان بدهید تا صابون در قالب خود کاملا سرد و جامد شود. سپس صابون را از فالب خارج کنید.

در این مقاله آموزش ساخت صابون پایه گلیسیرین ارایه شد. برای ساخت صابون به روش فرایند سرد به مطلب زیر مراجعه فرمایید:

منبع:

How to Make Glycerin Soap

آموزش جامع ساخت صابون های گیاهی

بهترین و جامع ترین آموزش ساخت صابون های گیاهی به روش فرایند سرد را از ما بخواهید!

آموزش علمی و عملی ساخت صابون های گیاهی دست ساز

این پکیج آموزشی شامل نسخه چاپی کتاب آموزش صفر تا صد صابونسازی تک ایده همراه با فیلم های آموزشی مرتبط با محتوی کتاب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =