فواید و کاربردهای روغن نارگیل

فواید و کاربردهای روغن نارگیل

فهرست مطالب

فواید سلامتی روغن نارگیل شامل بهبود سلامت قلب بوسیله ی افزایش سطوح کلسترول HDL، تحریک کاهش وزن، تسکین نشانه های عفونت عفونت های مخمر، مراقبت پوست و مو، بهبود هضم و افزایش ایمنی است. این روغن نه تنها در کشورهایی گرمسیری استفاده می شود بلکه کشت نارگیل به فراوانی در آمریکا، کانادا، اروپا و استرالیا انجام می شود. در این مقاله قصد داریم با برخی از فواید شناخته شده روغن نارگیل بیشتر آشنا شویم.

[irp posts=”6116″ name=”ایده های جدید کارآفرینی با نارگیل”]

فواید سلامتی روغن نارگیل

روغن نارگیل فواید متعددی برای سلامتی دارد. از جمله مهمترین کاربرد این روغن برای مراقب مو و مراقبت پوست است.

افزایش سطوح کلسترول HDL

بر طبق گزارشی از مجله انتشارات سلامتی هاروارد، روغن نارگیل به منظور افزایش سطوح کلسترول HDL (کلسترول خوب) کمک می کند و این امر به بهبود سلامت قلب کمک می کند. به هر حال، این گزارش استفاده از این روغن  را توصیه می کند.

محرک کاهش وزن

تحقیقات منتشر شده در مجله Lipids پیشنهاد می کند که روغن نارگیل می تواند محرکی برای کاهش وزن باشد به ویژه برای کاهش چاقی شکمی بسیار موثر است.

روغن نارگیل نسبت به دیگر روغن های خوراکی آسان تر هضم می شود. تحقیقات نشان می دهد این روغن نرخ متابولیک بدن با بوسیله ی حذف فشار بر روی پانکراس افزایش می دهد. از این رو، انرژی سوزی به افزاد چاق و دارای اضافه وزن کمک می کند تا وزن کم کنند. به هر حال، تحقیقات بیشتری برای تایید نهایی این یافته ها مورد نیاز است.

بهبود سلامتی قلب

چندین مطالعه علمی نشان داده اند که روغن نارگیل یکی از بهترین چربی ها برای سلامت قلب است. 50 درصد چربی های یافت شده در این روغن تری گلیسرید های متوسط زنجیر نظیر لوریک اسید هستند. این اسیدهای چرب بوسیله ی روده به آسانی جذب می شوند و به منظور تولید انرژی بوسیله ی بدن استفاده می شوند. رژیم های غذایی غنی از این روغن سبب افزایش سطوح کلسترول خوب (کلسترول HDL) و کاهش سطوح کلسترول بد (کلسترول LDL) می شود. با این وجود مصرف زیاد هر چیزی می تواند بد باشد. در صورتی که از رژیم غذایی غنی از این روغن استفاده می کنید به طور منظم سطح کلسترول خون خود را چک کنید. در صورتی که متوجه شدید سطح کلسترول خون شما خیلی بالاست از مقدار مصرف روغن نارگیل بکاهید.

محرک رشد موهای سالم

روغن نارگیل به طور وسیع در نواحی ساحلی گرمسیری برای مراقبت مو استفاده می شود.  بسیاری از بانوان از این روغن به طور منظم برای داشتن گیستوانی درخشان و پر پشت استفاده می کنند. این روغن کره مانند به رشد سالم مو کمک می کند و به تارهای مو درخشندگی می دهد.

عملکرد مغز در بیماران آلزایمری را بهبود می بخشد

بیماری آلزایمر یکی از شایع ترین عوامل زوال عقل است. این بیماری معمولا در بیماران پیرتر رخ می دهد.

این شرایط توانایی مغزتان را برای استفاده از گلوکوز برای انرژی را کاهش می دهد.

محققان پیشنهاد کرده اند که کتون ها می توانند یک منبع انرژی جایگزین برای عملکرد بد سلول های مغز به منظور کاهش نشانه های بیماری آلزایمر کاهش دهد.

 

منبع:

Top 10 Evidence-Based Health Benefits of Coconut Oil

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =