حمام شیر برای روشن کردن پوست بدن

آموزش سفید کردن پوست در خانه

فهرست مطالب

در ادامه مقالات آموزشی در زمینه محصولات آرایشی بهداشتی خانگی و دست ساز در آکادمی کسب و کار تک ایده، امروز به آموزش سفید کردن پوست به روش خانگی می پردازیم.

اگر دوست دارید پوست شما روشن تر باشد می ­توانید بدون استفاده از محصولات شیمیایی،که عوارض جانبی به همراه دارد،  و با استفاده از مواد طبیعی پوست خود را روشن کنید.

یکی از کارهای ساده­ ای که می توانید انجام دهید، دور ماندن از آفتاب است که  باعث می شود پوست شما تیره نشود. این را در نظر داشته باشید که هیچ معجون جادویی (magic potion) وجود ندارد که بیش از یک یا دو درجه پوست شما را روشن کند، بنابراین انتظارات خود را واقعی نگه دارید و مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که پوست تیره نیز زیبایی خاص خود را دارد.

https://takideh.ir/wp-content/uploads/2021/02/skin-whitening.mp3

[irp posts=”11640″ name=”آموزش ساخت ماسک صورت برای پوست درخشان”]

روش اول با استفاده از مواد روشن کننده طبیعی

استفاده از مواد روشن کننده طبیعی
استفاده از مواد روشن کننده طبیعی
  • یک لیمو تهیه کنید و محلولی ازآب لیمو درست کنید.

سالیان سال است که از آب لیمو به عنوان ماده روشن کننده طبیعی پوست استفاده می ­شود. این ماده حاوی اسیدهایی است که به مرور زمان و به آرامی  پوست را سفید کرده و سلول های تیره پوست را لایه برداری می کند. از آنجا که آب لیموی خالص می تواند برای پوست تحریک کننده  باشد، بنابراین یک قسمت از آب لیمو را با کمی آب مخلوط کرده و یک محلول آب لیمو درست کنید. و با استفاده از  یک پنبه محلول را روی پوست خود پخش کنید. اجازه دهید محلول  15 دقیقه روی پوست صورت بماند ، سپس آن را با آب گرم بشویید.

– از محلول آب لیمو فقط دو تا سه بار در هفته استفاده کنید. زیرا استفاده بیشتر از آن می تواند منجر به تحریک پوست شود. بعد از این که صورت خود را با آب گرم شست و شو دادید، حتما از مرطوب کننده استفاده کنید زیرا آب می تواند پوست شما را خشک کند.

– شما بعد از استفاده از این محلول به مدت چند بار در هفته می توانید اثر این محلول را روی پوست خود مشاهده می کنید. در حالی که آب لیمو اثرات روشن کننده فوری را ایجاد نمی کند، اما موثرترین محلول طبیعی موجود است.

-برای استفاده از  هر نوع آب مرکبات را روی صورت خود احتیاط کنید. فیتو فوتو درماتیت (Phytophotodermatitis) می تواند ناشی از واکنش بین نور UV و مواد شیمیایی فتوسنتز موجود در مرکبات باشد. اگرچه استفاده از آب لیمو بر روی پوست خوب است، اما  لازم است قبل از این که در معرض نور آفتاب قرار بگیرید آن را کاملاً بشویید.

2-خیساندن خود در مخلوط  شیر و لیمو را امتحان کنید. برای روشن کردن کامل بدن، از یک حمام آب گرم شروع کنید. یک فنجان

حمام شیر برای روشن کردن پوست بدن
حمام شیر برای روشن کردن پوست بدن

شیر پرچرب و آب لیمو در وان بریزید و آنرا مخلوط کنید تا شیر و لیمو به طور مساوی در وان پخش شود. به مدت 20 دقیقه در حمام غوطه ور شوید، سپس خود را با آب تمیز بشویید.

-شیر دارای  آنزیم هایی است که پوست را به آرامی روشن می کند. همچنین پوست را مرطوب کرده و باعث می شود خاصیت خشک کنندگی آب لیمو از بین برود.

– خیساندن شیر را یک بار در هفته امتحان کنید و نتیجه آن را بعد از حدود یک ماه مشاهده کنید.

استفاده از ماسک عسل و ماست برای سفید کردن پوست در خانه
استفاده از ماسک عسل و ماست برای سفید کردن پوست در خانه

3- ماسک عسل و ماست درست کنید.

مانند شیر ، ماست حاوی آنزیم هایی است که می تواند پوست را به آرامی روشن کند. عسل خاصیت مرطوب کنندگی و ضد باکتری دارد. این دو ماده با هم  یک ماسک مغذی ایجاد می کنند. یک مقدار  عسل و یک مقدارماست را مخلوط کنید، سپس این ترکیب را روی صورت و بدن خود پخش کنید. اجازه دهید این ماسک 15 دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

-حتما از ماست ساده و شیرین استفاده کنید. ماست قندی یا طعم دار خیلی چسبناک می شود.

-به جای عسل، سعی کنید آووکادو را له کرده یا به جای آن از آلوئه ورا استفاده کنید. هر دو ماده اثر مرطوب کنندگی فوق العاده ای دارند.

خمیر روشن کننده پوست
خمیر روشن کننده پوست

4- می توانید خمیر روشن کننده را امتحان کنید.

سعی کنید با استفاده از مواد طبیعی که به روشن شدن پوست کمک می کنند ، یک خمیر غلیظ درست کنید. ابتدا صورت خود را تمیز شسته و خمیر را روی صورت پخش کنید ، آن را به مدت 15 دقیقه روی پوست خود قرار دهید ، سپس آن را با آب گرم بشویید. در اینجا دو دستور برای خمیرهای روشن کننده طبیعی آورده شده است.

– ¼ فنجان آرد را در یک کاسه بریزید. به اندازه کافی آب لیمو یا شیر اضافه کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود.

– 1 قاشق غذاخوری (14.8 میلی لیتر) زردچوبه را در یک کاسه بریزید. به اندازه کافی آب لیمو یا شیر اضافه کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود.

[irp posts=”11327″ name=”آموزش مراقبت از پوست حساس”]

روش دوم تغییر عادت برای سفید تر شدن پوست

استفاده از لایه بردار خانگی برای روشن کردن پوست
استفاده از لایه بردار خانگی برای سفید کردن پوست
  • پوست خود را لایه برداری کنید.

تجمع سلول های مرده پوست در سطح پوست شما باعث می شود  پوست شما کمی تیره به نظر برسد. برای روشن شدن پوست ، لازم است که به طور مرتب پوست را  لایه برداری کنید. یک روش عالی برای لایه برداری از پوست استفاده از اسکراب بدن که متشکل از شکر یا نمک است. در حمام  پوست خود را مرطوب کنید و اسکراب را با حرکت دایره ای آرام روی کل بدن خود بمالید. به این ترتیب می توانید پوست خود را جلا دهید و روشن سازید .

-برای لایه برداری از صورت خود از یک اسکراب نرم و لطیف صورت استفاده کنید. بلغور جو دوسر یا بادام دارای خاصیت لایه برداری خوبی است که به پوست شکننده صورت شما آسیب نمی رساند.

– یکی دیگر از روشهای خوب لایه برداری استفاده از برس خشک برای از بین بردن سلولهای مرده پوست از بدن است، یک برس ساخته شده از الیاف طبیعی پیدا کنید و بدن خود را قبل از حمام یا دوش با برس مالش دهید.

استفاده از مرطوب کننده برای پوست
استفاده از مرطوب کننده برای پوست

2-پوست خود را مرطوب نگه دارید.

مرطوب نگه داشتن پوست مانع از این می شود که سلول های مرده پوست خیلی زود جمع شده و از بین بروند. برای روشن شدن پوست، بعد از بیرون آمدن از حمام یا دوش گرفتن از مرطوب کننده استفاده کنید. یک مرطوب کننده انتخاب کنید که حاوی الکل نباشد، زیرا الکل در واقع می تواند پوست شما را خشک کند.

-روغن نارگیل یکی دیگر از مرطوب کننده های عالی است که پوست را درخشان و جوان نشان می دهد. پس از بیرون آمدن از حمام ، روغن نارگیل را روی دست ها و پاها بمالید. قبل از اینکه لباس خود را بپوشید ده دقیقه صبر کنید تا روغن نارگیل در پوست شما جذب شود.

-روغن جوجوبا همچنین خاصیت مرطوب کنندگی دارد و برای پوست عالی است. روغن زیتون یا روغن بادام نیز می تواند معجزه کند.

عدم قرار گیری در معرض نور خورشیدن برای روشن تر شدن پوست
عدم قرار گیری در معرض نور خورشیدن برای سفید تر شدن پوست
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید. این که در معرض نورآفتاب قرار نگیرید سخت است، اما قرار گرفتن در معرض آفتاب پوست شما را تیره می کند. برای اینکه پوست شما خیلی برنزه نشود ، اقدامات زیر را انجام دهید:

-از ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید. 30 SPF یا بالاتر بهتراست ، زیرا ضد آفتاب SPF پایین تر همچنان اجازه می دهد اشعه های خورشید پوست شما را برنزه کنند. در صورت لزوم آن را در طول روز دوباره اعمال کنید.

-از کلاه لبه دار استفاده کنید. با این کار خورشید از صورت و گردن و شانه ها حفاظت می کند.

– پیراهن آستین بلند و شلوار بلند بپوشید. در طول تابستان پارچه های خنک و خنک را انتخاب کنید تا زیاد گرم نشوید.

-مراقب باشید به طور کامل از آفتاب دور نشوید. بدن شما به ویتامین D نیاز دارد و این برای سلامتی استخوان و سایر عملکردهای حیاتی ضروری است.

[irp posts=”11932″ name=”آموزش نگهداری از پوست”]

روش سوم باید بدانیم از چه چیزهایی باید خودداری کرد؟

اجتناب از سفید کننده ای شیمیایی
اجتناب از سفید کننده ای شیمیایی

1-هرگز از سفید کننده یا سایر مواد شیمیایی خطرناک روی پوست خود استفاده نکنید. چند افسانه خطرناک در مورد استفاده از سفید کننده، آمونیاک و سایر محصولات تمیز کننده خانگی بر روی پوست شما وجود دارد که گفته شده باعث روشن شدن پوست شما می شود. این مواد شیمیایی برای پوست بسیار مضر هستند و می توانند در دراز مدت آسیب ببینند. پوست آسیب دیده در واقع تیره تر به نظر می رسد، بنابراین استفاده از این مواد شیمیایی نتیجه عکس آنچه را که می خواهید، انجام می دهد، از آنها پرهیز کنید.

عدم استفاده از محصولات تقلبی
عدم استفاده از محصولات تقلبی

2- استانداردهای زیبایی دروغین (false beauty standards) را نخرید. رنگ پوست شما هر چقدر هم که تیره باشد، دقیقاً به همان شکلی است که زیباست. خوب است که از مواد طبیعی مانند آب لیمو برای روشن شدن پوست استفاده کنید، اما به دنبال تغییر کامل رنگ پوست از حالت طبیعی نباشید. به جای اینکه بخواهید رنگ پوست متفاوتی داشته باشید، خود را همانگونه که هستید بپذیرید. اگر با پوستی تیره به دنیا آمده اید، زیبایی خود را بپذیرید و اجازه ندهید کسی به شما بگوید تغییر دهید.

-بسیاری از زنان در سراسر جهان خود را مطابق با استانداردهای زیبایی نگه می دارند که پوست تیره خود را روشن می کنند. بسیاری دیگر از زنان برای تیره شدن پوست بسیار تلاش می کنند، هزینه های تخت های برنزه را پرداخت می کنند و برای تیره شدن چند درجه از پوست خود خطر سرطان پوست را در خود افزایش می دهند.  این کار خیلی منطقی نیست، نظر شما چیست؟

-وقتی صحبت از داشتن پوستی زیبا می شود، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که پوست خود را سالم نگه دارید. پوست لیاقت مراقبت بالایی را دارد. خوب بخورید، پوست خود را مرطوب نگه دارید تاپوست شما پوستی زنده و سالم به نظر برسد.

منبع:

How to Naturally Whiten Skin at Home

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =