آموزش رایگان ساخت دفع کننده حشرات

آموزش ساخت دفع کننده طبیعی حشرات

حشرات می توانند یک آفت باشند و حتی برای سلامتی و زندگیتان یک خطر باشند. در بعضی از بخش های جهان، حشرات حامل بیماریی هایی همچون تب کوهستان راکی (Rocky Mountain fever)،بیماری لایم (Lyme disease) و مالاریا (malaria) هستند. اگر به حشرات آلرژی دارید، گزش حشرات مشکلاتی مانند مشکلات تنفسی و خارش ایجاد می کنند. چون با استفاده از بعضی از دفع کننده های تجاری حشره خطراتی برای سلامتی و محیط زیست ایجاد می شود، یافتن راه حل های طبیعی اغلب مطلوب هستند. با طراحی دقیق و از قبل فکر شده (forethought) می توان از خطرات بالقوه محصولات تجاری اجتناب کرد و دفع کننده حشره خودتان را می توانید بسازید.

استفاده از اسانس های روغنی

آموزش ساخت دفع کننده طبیعی حشرات

از روغن اکالیپتوس لیمویی ( lemon eucalyptus (OLE)) استفاده کنید. منشا درخت اوکالیپتوس، استرالیاست و روغن آن نه تنها به عنوان دافع حشره استفاده می شود بلکه یک حشره کش طبیعی است.

  • کارایی روغن اکالیپتوس لیمویی به عنوان دافع پشه ها و کن گوزن (deer tick repellent) کاملا اثبات شده است.
  • مثالی از یک دفع کننده حشره بر پایه روغن اوکالیپتوس مخلوطی از 2 قاشق غذاخوری فندق جادوگر 0تسکین دهنده سوزش پوست)، 2 قاشق غذاخری روغن حامل مانند روغن بادام یا زیتون و یک نصف قاشق چای وری ودکا و 100 قطره اسانس روغن اوکالیپتوس لیمویی است. بطری اسپری را به خوبی تکان دهید و آن را برای پوست استفاده کنید و هر چند ساعت یکبار مجدد بکار ببرید.
  • یک نگرش ساده تر این است که تنها یک بخش اسانس روغنی اوکالیپتوس لیمویی را با 10 بخش روغن فندق جادوگر(روغن آفتابگردان به عنوان جایگزین) را مخلوط و مستقیما بر روی پوست استفاده کنید.

نمونه سازی از روغن سیترونلا

روغن سیترونلا

روغن سیترونلا از یک علف بومی (grass indigenous) نشات می گیرد و از طریق تقطیر بخار ( steam distillation) استخراج می شود. در کنار محاسن یک آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده، خواص دفع کننده حشره بر روی پشه هایی که تب زرد، شپش و کک (lice, and fleas) را حمل می کنند کار می کند.

  • روغن سیترونلا ممکن است به سرعت تبخیر شود که نیاز به استفاده دوباره دارد.
  • کمترین مقدار روغن سیترونلای خلاص را برای محافظت از ساعدهای خود بکار ببرید.

روغن پچولی (Patchouli oil) می تواند نتایج مشابهی را در پی داشته باشد

روغن پچولی (Patchouli oil)

  • روغن سیترونلا را با وانیلین مخلوط کنی و بر روی پوست خود بمالید تا محافظت شود.

دفع کننده حشره اسطوخودوس بسازید

دفع کننده حشره اسطوخودوس بسازید

روغن اسطوخودوس از گل های گیاه اسطوخودوس از طریق تقطیر بخار استخراج می شود و به عنوان رایحه تسکین دهنده ( soothing fragrance) مدت هاست که استفاده شده است. چه به صورت مستقیم یا بخشی از یک فرمول استفاده شود، اسانس روغنی اسطوخودوس نیز می تواند به عنوان دفع کننده حشره استفاده شود.

  • یک صابون مایع می تواند بوسیله ی افزودن 10-15 قطره اسانس روغنی اسطوخودوس به صابون کاستیل، یک صابون بر پایه روغن گیاهی بدون چربی های حیوانی، افزوده شود.
  • شما ممکن است آن را مانند روغن زیتون رقیق کنید یا با سرکه سیب مخلوط کنید.
  • 10-25 قطره اسانس روغنی اسطوخودوس را با چند قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. محتتویات را هم بزنید.
  • 15 قطره اسانس روغنی اسطوخودوس را ترکیب کنید، چند قاشق غذاخوری وانیل، یک چهارم پیمانه آب لیمو و قدری آب مقطر را ترکیب کنید. مخلوط را بر روی پوست خود بمالید.

روغن گل میخک

روغن گل میخک

در بعضی آزمایشات، استفده از روغن گل میخک رقیق نشده 3 گونه پشه را برای 4 ساعت دفع کرد و روغن رقیق شده به مدت 2 ساعت پشه ها را دفع کرد و همانند روغن های رقیق نشده  سیترونلا و پچولی، علیه 3 گونه پشه را دفع کرد.  گل میخک می تواند در حیاط منزل کاشته شود و قبل از آنکه حشرات با شما برخوردی داشته باشند آن ها را دفع می کنند.

  • مخلوط کردن بخش های برابر روغن میخک با مخلوط روغن makaen و بکارگیری تقریبا 0.1 گرم برای هر 3 در 10 سانتی متر پوست اثر 95 درصدی دفع کنندگی حشره را تا بیش از 5 ساعت نشان داد.
  • 6 قطره روغن گل میخک را با روغن اسطوخودوس، گریپ فروت، پچولی مخلوط کنید و روغن حامل برای آسان اسپری کردن استفاده کنید.

منبع:

https://www.wikihow.com/Make-Natural-Insect-Repellent

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =